Synpunkter
-
kema
- Bilmodell: Skoda Roomster
- Kontakt:
Synpunkter
Hej, har beställt min Roomster och får den i januari, det blev 1.6 aut cappucino(?)met. Skulle vilja höra vad andra ägare har för erfarenhet av roomstermodellen- är ni nöjda? Har jag satsat på "fel häst". Kunde dock inte hejda mig, vi (frugan &jag) föll direkt men börjar svettas lite ;)
Detta blir vår tredje skoda, hade tidigare octavi & nu senast fabia 1.4 :(
Ha det
kema
Detta blir vår tredje skoda, hade tidigare octavi & nu senast fabia 1.4 :(
Ha det
kema
-
5.2 racing
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI
- Kontakt:
Sv:Synpunkter
Hej, vi har en 1.6 manuell sen fyra månader tillbaks. Jag är nöjd med bilen överlag men tycker samtidigt att man får vad man betalar för.
Som jag har skrivit i tidigare forum så är vår bil riktigt dåligt ihopskruvad i dörrarna. Det knakar och skakar osv. Sen tycker jag att det är lite väl högt vägljud. Annars är vi nöjda.
mvh Gustav
Som jag har skrivit i tidigare forum så är vår bil riktigt dåligt ihopskruvad i dörrarna. Det knakar och skakar osv. Sen tycker jag att det är lite väl högt vägljud. Annars är vi nöjda.
mvh Gustav
-
Bulan
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Synpunkter
Jag håller med Gustav. Visserligen är jag inte ägare till en Roomster, men jag hade förmånen att få till en grundlig provkörning häromdagen. Demobilen hade rullat ca 50 mil och knäppte och knakade i inredningen i princip överallt. Måste erkänna att jag blev negativt överraskad. Skramligare ny bil var det längesen jag körde. Dessutom var vägbullret besvärande högt. Jag trodde först att bilen var skodd med dubbdäck, men icke! Originalmonterade sommardäck kunde jag konstatera när jag klev ur bilen. Även motorn var en besvikelse, tycker jag. Av de utlovade 105 hästarna måste ett trettiotal av dem gått på en sen semester.
Jag hoppas jag inte skrämmer upp dig nu - det mesta på en bil kan ju faktiskt variera från exemplar till exemplar. Dessutom tror jag du gjorde rätt som valde den 6-växlade tiptronic-automaten - den verkar fin.
Mvh //Bulan
Jag hoppas jag inte skrämmer upp dig nu - det mesta på en bil kan ju faktiskt variera från exemplar till exemplar. Dessutom tror jag du gjorde rätt som valde den 6-växlade tiptronic-automaten - den verkar fin.
Mvh //Bulan
-
kema
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Synpunkter
Hej och tack för nyttiga synpunkter. Detta är bra att ha med i bagaget, skulle det vara så får jag klaga tills dom ledsnar och åtgärdar åtmindstone det som skramlar osv. Vägljud kan ju vara knivigare att få bukt med men inte omöjligt.
Men det kan också vara som ett svar sa att det kan skilja på olika ex. Vid provkörningen tyckte jag att bilen gick tysy, hade Fabian innan och tyckte den levde om mer. Men den som lever får se (höra). Hoppas ändå att vi valt rätt bil.
Hälsningar
Kent
Men det kan också vara som ett svar sa att det kan skilja på olika ex. Vid provkörningen tyckte jag att bilen gick tysy, hade Fabian innan och tyckte den levde om mer. Men den som lever får se (höra). Hoppas ändå att vi valt rätt bil.
Hälsningar
Kent
-
lasse olivgrön
- Bilmodell: Skoda roomster
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Synpunkter
Hej. Visst finns vägbruset där men om man jämför med octavia rs -03 (min tidigare bil) så tycker åtminstonde jag att vägbruset är lägre i roomstern. Jag har även installerat en skaplig baslåda i min roomster, det enda missljud jag hör är ifrån glasögon facket i taket. Endast om det ligger ett par glasögon där...Jag tror att du kan slapna av, Vi är iallafall nöjda. Har visserligen bara haft bilen i 6 veckor.
-
Landell
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Synpunkter
Till alla er alla som har synpunkter på att det gnekar o knakar..
Har ni funderat på varför det gör det?
Jämför med närmaste liknande modell, VW Touran..
Vad kostar den i jämförelse?
Man betalar ju åtskilliga tusenlappar mindre så det är klart att det kommer att knaka lite..
Touran 1,6: 197700Kr
Roomster 1,6: 146900Kr
50800Kr, det måste få knaka lite gott folk! ;)
Ska man ha en bil som inte knakar så blir det en dyrare Audi eller en MB.. TYVÄRR ;)
Man betalar ju åtskilliga tusenlappar mindre så det är klart att det kommer att knaka lite..
Ska man ha en bil som inte knakar så blir det en dyrare Audi eller en MB.. TYVÄRR ;)
-
kema
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Synpunkter
[quote]Till alla er alla som har synpunkter på att det gnekar o knakar..
Ska man ha en bil som inte knakar så blir det en dyrare Audi eller en MB.. TYVÄRR ;)[/quote]
Jag håller inte riktigt me dig där!
Om nu skoda säger sig ha bra kvalitet på sina bilar så ska självklart den gälla även om den i grundutförandet är något billigare, det förväntar jag mig av min bil.
Kent
Ska man ha en bil som inte knakar så blir det en dyrare Audi eller en MB.. TYVÄRR ;)[/quote]
Om nu skoda säger sig ha bra kvalitet på sina bilar så ska självklart den gälla även om den i grundutförandet är något billigare, det förväntar jag mig av min bil.
Kent
-
Bulan
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Synpunkter
[quote][quote]Till alla er alla som har synpunkter på att det gnekar o knakar..
Kent[/quote]
Det har du alldeles rätt i, Kent! En acceptapel kvalitet måste man ha rätt att kräva av en ny- och modern bil, även om den i sammanhanget är relativt billig.
//Bulan
Kent[/quote]
Det har du alldeles rätt i, Kent! En acceptapel kvalitet måste man ha rätt att kräva av en ny- och modern bil, även om den i sammanhanget är relativt billig.
//Bulan
-
5.2 racing
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Synpunkter
[quote]Till alla er alla som har synpunkter på att det gnekar o knakar..
Är du seriös???
Menar du att skodas alla modeller ska knaka bara för att dom är billigare än övriga VAG:s sortiment? Det var nog det dummaste nån skrivit sen snubben som kastade en sten på en lastbil från en bro.
Är du seriös???
Menar du att skodas alla modeller ska knaka bara för att dom är billigare än övriga VAG:s sortiment? Det var nog det dummaste nån skrivit sen snubben som kastade en sten på en lastbil från en bro.
-
e.schulze@telia.com
- Bilmodell: Skoda Roomster Aut
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Synpunkter
Hej alla.
Är ny medlem sedan denna dag.
Har nu en Roomster 1,6 Aut sedan oktober och har kört ca 650 mil.
Trots borttagen hatthylla är ljudskillnaden mot tidigare 2 octavior marginell. Oavsett vinter eller sommarhjul.
Bilen är handikapputrustad med bla kran för elstol, därfor ingen hatthylla.
Trivs mycket bra med bilen, ett fel (nästan)åtgärdat. Torkarna gick upp och vände på torrruta innan spolningen startade på nervägen.
Nu startar spolning och torkning samtidigt, inte optimalt men bättre.
Är ny medlem sedan denna dag.
Har nu en Roomster 1,6 Aut sedan oktober och har kört ca 650 mil.
Trots borttagen hatthylla är ljudskillnaden mot tidigare 2 octavior marginell. Oavsett vinter eller sommarhjul.
Bilen är handikapputrustad med bla kran för elstol, därfor ingen hatthylla.
Trivs mycket bra med bilen, ett fel (nästan)åtgärdat. Torkarna gick upp och vände på torrruta innan spolningen startade på nervägen.
Nu startar spolning och torkning samtidigt, inte optimalt men bättre.
-
kema
- Kontakt:
Sv:Synpunkter
Äntligen, idag hämtade vi bilen. Tog en provtur för att kolla om det fanns några ljud som inte ska finnas men det enda som hördes var motorns "rytande" när jag tryckte ner gasen.
Ok, visst finns det vägljud men inte värre än octavian och fabian, så både frugan och jag är helnöjda ännu. Har viiserligen inte kört mer än några mil men känslan går att inte att ta miste på.
Satte i den för tillfället favoritskivan (Fogertys senaste) och vred upp volymen och justerade basen osv.. vilken känsla...:)
Hunden hälsar att hon gillade den också, så då är ju hela familjen nöjda ;)
kema
Ok, visst finns det vägljud men inte värre än octavian och fabian, så både frugan och jag är helnöjda ännu. Har viiserligen inte kört mer än några mil men känslan går att inte att ta miste på.
Satte i den för tillfället favoritskivan (Fogertys senaste) och vred upp volymen och justerade basen osv.. vilken känsla...:)
Hunden hälsar att hon gillade den också, så då är ju hela familjen nöjda ;)
kema
-
Bulan
- Kontakt:
Sv:Sv:Synpunkter
Kul att du är nöjd, Kent! :-) Vad tycker du om automaten? Växlar den mjukt och fint?
//Bulan
PS. Extra kul att jycken är nöjd också. ;-) Vad är det för ras?
//Bulan
PS. Extra kul att jycken är nöjd också. ;-) Vad är det för ras?
-
kema
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Synpunkter
[quote]Kul att du är nöjd, Kent! :-) Vad tycker du om automaten? Växlar den mjukt och fint?
//Bulan
PS. Extra kul att jycken är nöjd också. ;-) Vad är det för ras?[/quote]
Automaten växlar så underbart mjukt att det nästan inte känns. Hade det inte varit för inidakatorn hade jag nog inte fattat att den växlat. Testade också att köra "manuellt" inte alls illa, kommer nog att variera mig lite mellan full auto och "manuellt".
Jycken är en tik som blir 10 år i februari och är en blandning mellan golden och berner sennen.
//Bulan
PS. Extra kul att jycken är nöjd också. ;-) Vad är det för ras?[/quote]
Automaten växlar så underbart mjukt att det nästan inte känns. Hade det inte varit för inidakatorn hade jag nog inte fattat att den växlat. Testade också att köra "manuellt" inte alls illa, kommer nog att variera mig lite mellan full auto och "manuellt".
Jycken är en tik som blir 10 år i februari och är en blandning mellan golden och berner sennen.