Vad kör ni för lasthållare på er Enyaq?
Hoppas få min 80x Sportline under hösten och vill vara redo
Kikade på Skodas reling original, men har varit väldigt nöjd med den setup jag har idag på en V60cc med wingbar som inte sticker ut någonting.
Kalejdokom skrev:
> Jag har Thule Wingbar EVO med kit för Enyaq rails. Snyggt, smidigt och
> prisvärt.
> Edit: köpt på Mekonomen.
Kör precis samma setup
Jag har Skodas takräcke. Tycker det är bra och det är ju anpassat till railsen på bilen så det är bara att montera på bilen. Dock fick jag sätta dit gummilisten i räcket. Det finns en liten figur på respektive räcke så man ser vilket som ska vara fram och bak och ungefär var man ska fästa det. Jag tycker det är lite besvärligt att montera, men jag har bara erfarenhet av riktigt gamla takräcken och har inga andra (moderna) att jämföra med. Man ska använda kåpan med låset som "verktyg" för att bända ner fästet. Är lite orolig för att jag inte får fast kåpan på rätt sätt och något ska gå sönder när jag bänder ner. Man får ta i en del. Det är kanske bara en vanesak...
Någon som har nya tips på lasthållare? Har en 85x, 2024
Eller är Thule Wingbar EVO fortfarande bästa tipset? Har dock svårt att hitta rätt grejer på Mekonomens hemsida, då den inte hittar något på mitt reg nummer och försöker jag välja via modell så finns inte enyaq med i listan..?