Skoda Kodiaq 2.0 TSI 2020 DSG
Har ett otroligt irriterande skrapande ljud som endast visar sig vid körning och svängning åt vänster. Bilen har varit inne på lokala Skodaverkstaden åtskilliga gånger och man har bytt skivor och belägg, hjullager samt inre och yttre drivknutar. Felet kvarstår. Man säger nu att det inte är något farligt och att jag ”får leva med det”, vilket jag vägrar då det är fruktansvärt irriterande.
Började kika runt och hittade på brittiska Skoda forum massor av folk som har samma problem. Där har man fått höra att ljudet är ”characteristic” alltså samma sak som man sa till mig i Sverige. Känns alltså som ett problem som man vet om.
Där har till slut lösningen varit att byta ut gearbox engine mount till en icke original del för bilen.
Thy have exchanged the DSG mount. New installed part is from VW Tuaran.
Old part (Skoda): 5QA 199 555 AK
New part (VW): 5QA 199 555 C
Någon som har samma problem som mig här i Sverige ?
Skrapande missljud vänster fram.
-
Bylin87
- Bilmodell: Kodiaq
- Kontakt:
-
86tobstr
- Bilmodell: Skoda fabia
- Kontakt:
Re: Skrapande missljud vänster fram.
Har du lyckas lösa ditt problem? Jag har nämligen en vw tiguan med samma problem som du. När jag svänger vänster och ger lätt gas så skrapar det när kopplingen släpper och bilen börjar driva. Har gjort ett försäkringsärende så bilen ska in på verkstad i mars. Sjukt störande ljud.