Powerchip vs V-Tech

I detta forum skriver vi om trimning.
kalle
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Powerchip vs V-Tech

Inlägg av kalle »

Hejsan

Har en RS kombi och har sett att Powerchip har klart det lägsta priserna, Är det någon som vet vad det är för skillnad mellan de olika företagen som erbjuder trimning? Powerchip är ju väldigt prisvärda.

/Kalle
Hunter
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Powerchip vs V-Tech

Inlägg av Hunter »

Jag väntar in Powerchip..några veckor kvar! :)
vtech
Bilmodell: Skoda octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Powerchip vs V-Tech

Inlägg av vtech »

[quote]Jag väntar in Powerchip..några veckor kvar! :)[/quote]

Jag garanterar dig att vi kan göra en bättre programvara till din bil än vad powerchip kan göra!

Speciellt när du "uppgraderingar " på din bil.

Vi släpper snart våra steg 3 extreme kit med ny turbo, intercooler, Downpipe mm till din bil - 240 hk.
Har du vårt steg 1 får du bättre pris på det när du trimmar vidare.

Ex om du trimmar bilen hos oss med steg 1 och sedan sätter på ett sportavgassystem får du ny programvara GRATIS anpassat till dina nya förutsättningar.

Du kan även få din bil uppmätt i bromsbänk före och efter!

Vi har även inom kort en Ny ÅF i göteborg!

Lägger upp alla våra nya Åf inom kort på hemsidan.

(Malmö , Göterborg mm..)
Hunter
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Powerchip vs V-Tech

Inlägg av Hunter »

Bättre pris än powerchip låter lite väl optimistiskt. Dom har många nöjda kunder.

Jag kan tänka mig vtech men eftersom han kommer i början på April till Göteborg så kan man slå till. Man ska inte underskatta andras arbeten heller.

Du kan väl ringa powerchip och säga att ni är bättre och ge mig samma pris om inte bättre då!
uslingen
Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
Kontakt:

Sv:Powerchip vs V-Tech

Inlägg av uslingen »

Vilken skillnad det är praktiskt mellan V-tech och Powerchip till Skoda Octavia II RS 2.0T FSI kan jag inte uttala mig om. V-tech skriver på sin hemsida: trimeffekt 245hk och trimvrid 380nm till ett pris av 5900:-. Powerchip har inte bilen listad på sin hemsida men anger vid förfrågan: trimeffekt 235hk och trimvrid 350nm till ett reapris av 3499:-. Jag tror säkerligen att V-tech's uppgifter stämmer så kontentan är väl den att ju mer man vill ha ju mera kostar det. Vad som blir intressant då är väl hur länge motorn håller med dom olika trimchipen. Det är ju så att mer effekt och en häftigare körstil sliter ut motorn fortare. För den som har tänkt att ha bilen i 5-10 år så kanske det är bättre att välja medelvägen och låta äventyrarna rusta sin bil för eventuella rymdfärder.
maverick
Kontakt:

Sv:Sv:Powerchip vs V-Tech

Inlägg av maverick »

en häftig körstil han avliva en originalmotor rätt kvickt också.
Men ska man köra trimmat så ska man köra med förstånd, oavsett hur mycket effekt man plockar ut.
vtech
Bilmodell: Skoda octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Powerchip vs V-Tech

Inlägg av vtech »

V-tech gör unika program till varje bil!

Har du ex avgsystem, downpipe tar vi hänsyn till detta och gör ett program speciellt anpassat för din bils förutsättningar.

Har du chippat din bil hos oss och sedan köper ex ett nytt grövre avgassystem för du ny programvara till din Bil GRATIS!
Skriv svar