Köpte Bolero med extra ljudpaketet vilket skulle vara bra,
men så fort man spelade lite bas så började dörrsidorna att skorra. Kontaktade återförsäljaren och påtalade problemet fick till svar att det var ju en Skoda jag köpt, efter lite diskussioner så mailar de fabrik och får svar med instruktioner hur de ska lösas problemet och det blir bättre typ några veckor, tar upp problemet igen och de ta loss dörrsidorna och isolerar ännu mer och det blev ännu bättre tills för några veckor sen då ena dörrsidan börjar skorra och det är ju lite störigt när man ska ha köpt ett extra ljudpaket.
Verkstaden har lagt ner 40 arbetstimmar och fått betalt för 20 Tim allt har ju gått på garantin men nu är de inte så villiga att göra mer på grund att de inte får betalt för att fixa problemet så rådet jag fick var att reklamera tillvalet extra ljudpaketet. Så fortsättning följer
Är det fler som har problem med skorrande dörrsidor ???
Octavia ll års 2011 med stora ljudpaketet
-
kanoril
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi Elegance TDI CR 140
- Kontakt:
-
frogus
- Bilmodell: Superb + Roomster
- Kontakt:
Sv:Octavia ll års 2011 med stora ljudpaketet
hej!
Jag har haft oljud i höger dörr, det visade sig vara krockskyddet som hade lossnat och lät. (känns tryggt annars)
Detta är dock en Superb 2011...
Jag har haft oljud i höger dörr, det visade sig vara krockskyddet som hade lossnat och lät. (känns tryggt annars)
Detta är dock en Superb 2011...
-
joskar
- Bilmodell: Skoda Octavia II 1.8 TSI DSG
- Kontakt:
Sv:Octavia ll års 2011 med stora ljudpaketet
Inga skorrande dörrsidor här men i förra Octavian 2005 med Stream Stereo och 8 högtalare så tystnade bägge basarna i framdörrarna. Jag lämnade in bilen på bilverkstad och när dom tog bort högtalarna så fattades magneterna som ramlat längre ner i dörren... Det var inte konstigt att dom tystnat :-)