Körjournal / Connect

I detta forum skriver vi om Skoda Enyaq.
ronolo
Bilmodell: V90
Kontakt:

Körjournal / Connect

Inlägg av ronolo »

Hej!

Efter tre år med volvo känns det konstigt att inte kunna få ut en körjournal ur appen. Bävar inför min första körjournal som skall in om några dagar :oops:

Läser on Skoda connect på nätet, men det finns inte till Enyaq om jag tolkar det rätt?

Hjälp!
Kalejdokom
Bilmodell: Enyaq iV80 Sportline
Kontakt:

Re: Körjournal / Connect

Inlägg av Kalejdokom »

Nej, tyvärr är det block och penna som gäller 2021 om man kör Enyaq. Jag fick beskedet att man avser lägga till nya funktioner i appen, men att det skulle fördröja lansering av bilen med alla funktioner på plats från början.
mem
Bilmodell: Enyaq 80x Sportline (okt 21)
Kontakt:

Inlägg av mem »

Jag hade tidigare en e-Golf (2020) och den hade kör- och laddningssratistik som nästa kunde användas som körjournal (dock bara sträckor, etc inte kopplat till karta eller platser). Nu hade jag bilen privat och körde inget i tjänsten så jag hade inga regelkrav på körjournal.

Jag ville hålla koll på bilekonomin inkl avbetning och försäkring mm så jag använde ett kalkylark och förde över värdena för min e-Golf periodvis.

Som tur var så skapade jag ett kalkylark för Enyaqen och innan jag fått kläm på appen matade jag in varje resa. När insåg att Skoda-appen saknade en passa finesser var jag glad att jag började med mitt kalkylark från start...
Markus-l
Bilmodell: Enyag85x
Kontakt:

Inlägg av Markus-l »

Bumpar tråden för att se om connect idag har denna funktion?

Mvh
Markus
@ndread
Bilmodell: Enyaq 80x sportline
Kontakt:

Inlägg av @ndread »

Nepp. Inte vad jag sett...
Markus-l
Bilmodell: Enyag85x
Kontakt:

Inlägg av Markus-l »

Trist, jag hade en passat för fyra år sedan som hade den funktionen först men av någon anledning tog dom bort den..
Skriv svar